Diakonie

Osobní asistence

Posláním Osobní asistence je poskytnutí pomoci lidem, kteří potřebují podporu druhého člověka, aby mohli žít svým navyklým způsobem života, ve svém domácím prostředí.

Informace pro zájemce

Komu pomáháme

POMÁHÁME DOSPĚLÝM LIDEM, JEJICHŽ SITUACE VYŽADUJE POMOC DRUHÉ OSOBY,

LIDEM SE SNÍŽENOU SOBĚSTAČNOSTÍ ZEJMÉNA Z NÁSLEDUJÍCÍCH DŮVODŮ:

  • věku
  • chronického onemocnění
  • tělesného postižení

SLUŽBU POSKYTUJEME:

  • lidem žijícím na území Svazku obcí údolí Desné a na Šumpersku – Hraběšice, Loučná nad Desnou, Nový Malín, Petrov nad Desnou, Rapotín, Rejchartice, Sobotín, Šumperk, Velké Losiny, Vernířovice a Vikýřovice
  • denně, včetně víkendů a svátků, v době od 6:00 do 20:00 hod.
S čím můžeme pomoci
  • při zajištění, přípravě a podání jídla a pití
  • při oblékání a svlékání oděvů včetně speciálních pomůcek
  • při změně polohy, přesunech a pohybu doma i venku
  • při úkonech osobní hygieny
  • při použití toalety a toaletní židle nebo výměně inkontinečních pomůcek
  • při drobném úklidu a údržbě domácnosti a osobních věcí
  • při nákupu a běžných pochůzkách
  • při účasti na společenských akcích, zprostředkování kontaktu s rodinou, přáteli
  • při tréninku a upevnění motoriky, paměti a v začleňování do společnosti
  • při doprovodu k lékaři, na volnočasové aktivity, do školy nebo zaměstnání,
  • při doprovodu a jednání na úřadě
  • při péči o dítě
  • při zajištění bezpečného prostředí
Jak postupovat, máte – li o službu zájem

Nejdůležitější je, doručit (mailem, poštou anebo osobně) vedoucí služby/sociální pracovnici vyplněnou žádost, kterou můžete stáhnou ZDE.

Pokud nemáte k dispozici internet a tiskárnu, spojte se s námi telefonicky, můžete se rovněž dostavit osobně – viz kontaktní údaje níže. Vedoucí služby/sociální pracovnice vám s podáním žádosti pomůže.

Po podání žádosti vás sociální pracovnice telefonicky zkontaktuje a domluví s vámi termín jednání se zájemcem v místě, kde bude služba poskytována. V průběhu tohoto jednání vás sociální pracovnice seznámí se službou a zároveň zjišťuje základní informace, aby mohla posoudit, zda je pro vás služba vhodná. Doptává se, jakou podporu a pomoc potřebujete, jak si pomoc představujete, v jakém rozsahu bude pomoc probíhat apod.

Na základě zjištění z jednání se zájemcem může být služba odmítnuta (v případě, že služba není pro vás vhodná, anebo nemá volnou kapacitu), nebo je sjednán její rozsah a podepsána smlouva o poskytování služby.

Úhrada za služby

Úhrada za služby je dána platným PŘEHLEDEM ÚHRAD  a je stanovena dle rozsahu poskytovaných hodin péče (bereme v úvahu i souběh péče s jinými poskytovateli osobní asistence)

  • při rozsahu péče menším než 80 hodin za měsíc je sazba 165 Kč za hodinu péče; při rozsahu péče 80 a více hodin za měsíc je sazba 145 Kč za hodinu péče
  • cena je účtována za skutečně realizovanou dobu péče
  • doprava pracovnice ke klientovi není klientem hrazena
  • doprava klienta osobním automobilem služby je zpoplatněna částkou 15 Kč/km

Kontakt

Kontakt - Miroslava Müllerová
Miroslava Müllerová vedoucí služby a sociální pracovnicemullerova@diakoniecce-sobotin.cz+420 703 493 956

Dokumenty ke stažení

Název dokumentuKategorieOdkaz na stažení
Veřejný závazekOsobní asistenceStáhnout
Žádost o poskytování službyOsobní asistenceStáhnout
Přehled úhrad platný od 1.9.2024Osobní asistenceStáhnout
Způsoby podání stížnostiOsobní asistenceStáhnout
Vzor formuláře pro podání stížnostiOsobní asistenceStáhnout